.

Ostolaskujen käsittely

Ostoreskontra tai ostolaskujen sähköinen käsittely

Asiakkaamme kirjaavat ostolaskunsa pääsääntöisesti Yrityspalvelun Maestro-ohjelmistolla yhteisessä toimintaympäristössä. Käytössä on valittavana ostoreskontra, ostolaskujen sähköinen käsittely, verkkolaskujen nouto, paperisten laskujen skannaus sähköiseen muotoon.

Ostoreskontran käyttäminen tekee kirjanpidostasi aina suoriteperusteisena luotettavampaa. Et maksa samaa laskua vahingossa kahteen kertaan. Et tilitä etupainotteisesti arvonlisäveroja. Ja kannattavuuden seuranta on luotettavaa ainoastaan, jos kirjanpito on suoriteperusteista.

Ostolaskujen käsittelyssä voit valita haluatko kirjata itse laskut ostoreskontraan vai ulkoistaa työn tilitoimistolle. Sähköisen ostolaskujen kierron kautta hyväksyt ostolaskut. Laskujen maksun voit hoitaa itse järjestelmästä tai ulkoistaa senkin tilitoimistolle.

Jos maksat itse yrityksesi laskut, kannattaa Sinun aina kirjata laskut ostoreskontraan, mistä ne saadaan kertakirjauksella myös pankkiliikenteeseen maksua varten ja kirjanpitoon. Sinun ei tarvitse järjestellä ostolaskuja/ostoreskontrakirjoja tilitoimistolle ja säästät kustannuksissa, koska tilitoimiston ei tarvitse kirjata kerran kirjaamiasi laskuja uudestaan.

Sähköinen ostolaskujen käsittely helpottaa arkea ja pitää "paperit" järjestyksessä. Löydät laskut myöhemmin helposti hakutoimintojen avulla. Sähköinen ostolaskukäsittely vähentää postin avaamista, kun nykyisin monet lähettävät jo verkkolaskuja. Paperiset laskut skannataan joko tilitoimiston/asiakkaan toimesta järjestelmään.